img-14-new.jpg
020 567 30 90 Onbezorgde mobiliteit 24/7 Contact

DEEL DEZE PAGINA

FacebookTwitterGoogle+EmailPrint

VW Polo: tussen T-shirt en overhemd

Je hebt een ‘heidag’ met je bedrijf (we weten het, daar zijn inmiddels veel hippere benamingen voor…) en dan is het toch altijd weer even de vraag wat je aan doet. Combineer je jeans met een T-shirt (wel érg informeel), een overhemd (wellicht een beetje al te netjes) of wordt het weer een polo (altijd goed)? De nieuwe VW Polo kan net als bij voorgaand dilemma een oplossing zijn als je het qua auto even niet meer weet. Want hij is meer dan ooit een alternatief voor een C-segmenter als de Golf, is wat vlotter en minder saai gestileerd dan de 5e generatie was (in Duitse ogen is ‘ie zelfs heel erg hip in de Beats-uitvoering met striping…) én nota bene iets goedkoper geworden; zo’n 500 euro. Denk nu niet meteen dat de Polo een goedkope auto is geworden, het is gezien het gebodene een alleszins redelijk geprijsde auto. Ja, hij is er vanaf 15 mille, maar dan heb je slechts 65 pk en word je door iedereen uitgelachen. Een 1.0 TSI Comfortline (95) pk is het plezierige minimum en dan ga je met een paar (hippe/coole) opties zoals het Active Info Display en het ‘Beats’ audiosysteem met een 300W subwoofer toch weer vlotjes over de 20k.

Spanning?
Voor dat geld krijg je dan een wederom iets volwassener (5-deurs) auto, waarin je nu achterin voor het eerst (in een Polo) prima zit. Zó prima zelfs, dat het de vraag is of je voor de (zit)ruimte nog een Golf nodig hebt. Ook de kofferbak is met een inhoud van 350 liter heel adequaat. En dat is dan weer allemaal te danken aan een met bijna 10 centimeter toegenomen wielbasis en 7-8 centimeter groei ‘in het vierkant’. Waar kennen we dat ook alweer van? Inderdaad, van de nieuwe Seat Ibiza. Met deze ‘partyanimal’ deelt de Polo het platform. Of andersom, ’t is maar net hoe je het bekijkt. De Polo ziet er in typische VW-stijl wat serieuzer uit en hij oogt breed & dik, waarbij een fraaie vouw in het plaatwerk op de flanken voor wat spanning zorgt. Spanning en vochtige handpalmen blijven gegarandeerd achterwege tijdens het rijden in de nieuwe Polo. Vering/demping zijn uiteraard minder straf dan in de Ibiza en de Polo rijdt als vanouds vooral soepel & makkelijk. Het wordt hooguit een heel klein beetje meer ‘edgy’ in de Polo GTI, die daartoe is voorzien van de ‘dikke’ 2.0 liter in plaats van de 1.4 TFSI die het evengoed tot 200 pk schopt.

Dus…
In/met een Polo zit je altijd goed. Kies een mooie kleur, maar zonder streepje graag.


hi